Запитвания
bg

Гранд логистикс ЕООД

0700 20 255на цената на един градски разговор

Спедиторски услуги – предимства и недостатъци

Спедиторски услуги – предимства и недостатъци

Спедиторски услуги – предимства и недостатъци

Използването на услугите на спедиторите има и своите предимства и недостатъци. Безспорно е, предимствата на спедиторите са доста и сме писали не веднъж за това, ще ги споменем и сега. С използването на нашите услуги клиентите се възползваме от знанията ни в различни търговски области. Наличието на специфични знания и умения, които притежава добрият спедитор и въз основа на които се комбинират възможностите за изграждане на взаимоотношения в логистичната мрежа помагат на целите на стратегическото планиране и координацията на дейностите между тактическите единици, в зависимост от възможностите и потребностите на всеки клиент. Всеки спедитор има за цел да е в полза на своя клиент и да запази пред него доброто си име. По този начин той си осигурява един регулярен клиент, от който би имал печалба. Затова спедиторът се стреми да удовлетвори напълно нуждите на своя клиент и то по най-добрия начин. Контактите на спедитора с различни превозвачи му осигуряват по-голяма възможност за намиране на по-евтин транспорт за стоката на своя клиент. В зависимост от нуждите на клиента ( по-бърза доставка / по-евтина доставка ) спедиторът преценява с кои от своите партньори да работи. Спедиторът трябва да е сигурен в превозвача и то най-вече когато става въпрос за спешна доставка.

Използването на спедиторски услуги предлага по-високо качество на самата услуга. Това е следствие на нашите формални или неформални контакти с фирмите занимаващи се с местен и международен транспорт, както и банки, митници и други. С някои от тези фирми спедиторът има сключени договори или така наречените формални контакти. При тези договори има определени ценови параметри, както и времеви. По този начин клиентите получават по-добра цена, отколкото ако някой реши директно да се свърже с дадената фирма.

Спедиторът може да осигури складово пространство на дадена стока до момента на спедицията и или доставката и. При претоварване на стоката от едно превозно средство на друго, може да се наложи стоката да престои известно време също в склад. Затова повечето спедитори и спедиторски фирми разполагат с такива помещения. Освен това той извършва непрекъснати проверки за местоположението на стоката и при желание от клиента той може да го уведоми затова как се движи превозвача и да го увери, че всичко е наред.

Организирането и осъществяването на дадена транспортна услуга е свързана с издаването на различни видове документи - поръчки, заявки за транспорт, фактури и други. Не е необходим спедитор за внос или износ на стоки. Въпреки това, тъй като вносът и износът могат да включват толкова много документация и толкова много регулации, а тези регламенти и необходимата документация могат да варират в различните страни, много от най-успешните вносители и износители използват спедитор. Познаването на документацията и митническите закони на различни страни е част от работата ни. Знаем го, за да не се налага – вие да знаете всичко. Всеки трябва да насочи ресурсите в собствената си сфера. Добрата услуга за спедиция на товари може да ви спести неразгадано време и потенциални главоболия, като същевременно осигурява надеждно транспортиране на товарите ви на конкурентни цени.

Спедиторът предлага и спомагателни услуги, които са част от международния товарен транспорт, като застраховка например, обработка на митническа документация и редица други като документи за складиране, оценка и управление на риска, начини на международно плащане и др. 

Независимо дали фирмата е голяма или малка, спедиторът ще се погрижи за товарът ви да бъде доставен „от врата  до врата“, ако поискате да го направи. Това може да включва правилното подаване на експортна документация, всички договорености с превозвачите, нуждите на опаковане, каширане и съхранение. Така че, малкият и средният износител не трябва да се занимава с много от детайлите, свързани с логистиката на износа на техните стоки. В допълнение, спедиторите обикновено таксуват скромни цени за своите услуги и имат достъп до отстъпки за доставка. Предвид опитът ни и постоянно внимание към детайлите, използването на нашите услуги, може да бъде добра инвестиция.

Или - спедиторите предлагат една точка за контакт, а добрите спедитори са експерти в международния транспорт и управляват целия обем международни превози.

Основните недостатъци при работата със спедитор са два: изпращачите разчитат прекалено много на помощта на своите спедитори и спедиторите повишават цената, която са подали към изпращача, което по принцип се случва при т.нар. лоши спедитори.

Какво по-точно се има в предвид при два основни недостатъка. Когато даден инструмент прави нещо по-лесно, понякога може да се развие ниво на безгрижие в лицето, което го използва. Същото може да се каже и за връзката между спедитора и изпращача, който го използва. Въпреки че това партньорство може да бъде взаимно изгодно и за двете страни, в дългосрочен план не е необичайно изпращачите да използват своя спедитор(и) като патерица. Вместо да развиват компетенциите и разбиранията, необходими за придвижване на товари сами, много компании просто разчитат на техния спедитор да се справи с тези процеси изцяло. В резултат на това — и без помощта на техния спедитор — тези изпращачи срещат трудности при намирането на решение, ако нещо се обърка с техните пратки. Ако това не ви притеснява и искате да влезете в продължаващо партньорство със спедитор с разбирането, че те ще се превърнат в продължение на вашия бизнес — обработвайки нещата, които не искате да разбирате — тогава не се спирайте от този факт. 

А надуването на цената може да възникне предимно при лоши спедитори, защото не всички спедитори са с постоянно високо качество на услугите си и етичните практики понякога липсват, в бизнеса със спедицията.  Някои спедитори – тези без дълга история на обслужване на клиенти и силен набор от основни ценности – просто търсят да реализират печалба. Тъй като международният транспорт може да се стори толкова сложен за много изпращачи, спедиторите понякога могат да се стремят да увеличат максимално своите приходи за сметка на своите клиенти. Покачването на цените се случва в много области на транспортната индустрия и международната спедиция не е изключение. Поради това е важно да сте добър потребител, когато избирате свой собствен спедитор. Внимавайте при избора си и не забравяйте да добавите няколко компании към вашата мрежа с доставчици на спедиторски услуги. Като разполагате с повече от една компания, с която да се свържете – особено когато за първи път търсите помощ – вие ще можете да получите ориентир.  Идентифицирайте всички отклонения и ги попитайте защо цената им е била по-високи. Това ще ви помогне да идентифицирате всички компании, които се опитват да ви измамят. запомнете по-високата цена винаги е ясно обоснована и защитена.

 

Вижте още:

Спедитор или превозвач?

7 въпроса, които трябва да зададете на вашия спедитор

Скъпи ли са доставките на товари?